top of page
  • תמונת הסופר/תMichal Ofir

הכול על טבעות אירוסין ונישואין

עודכן: 26 באפר׳ 2023


"הרי את מקודשת לי בטבעת זו... " טבעת הנישואין והמשמעות שלה בטקס החתונה, משתנה בין דתות ותרבויות. אך המכנה המשותף זהה לכולן, טבעת נישואין היא הטבעת שאותה עונד החתן לכלה בטקס הנישואין. הטבעת היא זאת שמסמלת את החיבור הנצחי וההתחייבות בין בני/ות הזוג. יש האומרים שטבעת נישואין חלקה מסמלת גם סימן להתחלה חלקה וטובה של הנישואין.

לטבעת האירוסין וגם הנישואין יש ערך סנטימנטלי רב והן נשארות לנצח ואף עוברות מדור לדור. טבעת נישואין כשרה ופשוטה לא חייבת להיות חסרת ייחודיות וניתן לעצב אותה לפי טעם וההעדפה אישית.

אצל מעצב/ת תכשיטים תוכלו להכניס את הטאץ' הייחודי והבלעדי שלכן, במקום לקנות טבעת מוכנה.


פניתי לשתי מעצבות תכשיטים, קולגות מוכשרות שלי, רונית שנהר שאולי מוכרת לכם מהמותג גולדסמית ודניאל אופיר שיסבירו ויתנו לכן הכלות החדשות, טיפים איך לבחור ולעצב את טבעת הנישואין שלכן.

 טבעת סוליטר קלאסית עיצוב: גולדסמית
עיצוב גולדסמית- טבעת יהלום סוליטר בעיצוב אישי


טבעות אירוסין

ההתרגשות של הצעת הנישואין ושליפת הטבעת הם אירוע מרגש ומיוחד, יש כלות שמעדיפות את הטבעת המסורתית עם יהלום בשיבוץ הקלאסי-שנקראת טבעת סוליטר שהיהלום הוא המרכז, או טבעת יהלום בשיבוץ ייחודי. היהלום לא חייב להיות לבן, יש ביהלומים מנעד רחב, יש את אלו שהערך שלהם נמדד ברמת הניקיון ויש יהלומים עם בצבעים שונים שהם מאוד מיוחדים. אפשר כמובן לקנות טבעת מוכנה, בחנויות המתמחות ביהלומים. היתרון בעיצוב אישי של טבעת אירוסין, מתבטא בשילוב של עיצוב מיוחד עם הטאץ' האישי שלכן ושל בן/בת הזוג ויהלומים באיכות וברמת גימור וניקיון גבוהה. גם טבעות עם ערך רגשי שעוברות מדור לדור, יכולות "שיפוץ" או לחלופין עיצוב מחדש עם היהלום המקורי. זוגות רבים הולכים לבחור ביחד את טבעת אירוסין, אבל אם זאת הולכת להיות הפתעה גמורה לפחות או תדאגי שבן/בת הזוג שלך יודעים בדיוק מה את אוהבת.

טבעת אירוסין עם יהלום שחור בעיצוב מקורי
עיצוב דניאל אופיר- טבעת אירוסין עם יהלום שחור


שדרוג של טבעת היהלום קלאסית עם שיבוץ של יהלומים גם על הטבעת עצמה, הפכה להיות טרנדית מאוד. שיבוץ של יהלומים או אבנים אחרות בחלקה החיצוני יכולה להיות אופציה קלה ופשוטה, אם בא לך לשנות או לשדרג את טבעת האירוסין הקיימת.

טבעת משובצת יהלומים בעיצוב אישי
עיצוב גולדסמית- טבעת אירוסין בשיבוץ יהלומים

ישנן עוד שפע של אבנים יפות ויקרות ולא רק יהלומים, שיכולים להיות במרכז של טבעת האירוסין, מי שמתחברת לעיצוב חדשני ומיוחד, כמו טבעת ספירלה עם אבן פרידוט ירוקה, בשיבוץ טיפה ( השיבוץ הקלסי של היהלום) שעיצבה רונית לאחת מהלקוחות שלה לפי בקשתה. או טבעת בשיבוץ של שני יהלומים בצבעים שונים.

טבעת אירוסין עם אבן פרידוט ירוקה
עיצוב רונית שנהר- טבעת אירוסין עם אבן פרידוט ירוקה


טבעת חלקה עם שיבוץ של שני יהלומים בצבעים שונים. עיצוב מיוחד ומקורי של טבעת אירוסין בעיצוב אישי.

טבעת אירוסין בעיצוב אישי
עיצוב רונית שנהר - טבעת אירוסין בשילוב שני יהלומים


בחירת עיצוב תואם של טבעת האירוסין והנישואין

על פי היהדות טבעת הנישואין צריכה להיות חלקה מצדה הפנימי ללא חריטות, המחמירים מקפידים שגם החלק החיצוני יהיה חלק ללא שיבוץ אבנים ויהלומים, כדי שהטבעת תישאר "פשוטה" ותהיה שווה פרוטה ועל החתן לרכוש אותה בכספו.

בנוסף החומר ממנה עשויה הטבעת צריך להיות ממתכת אחת בלבד- זהב או כסף. אפשר לשלב למשל גם זהב לבן וגם זהב צהוב.

בטבעות הנישואין יש מנעד רחב יותר של סגנונות, יש כאלה שאוהבים את הפשוטה הקלאסית ויש הרבה שאוהבים להוסיף לה ערך עיצובי נוסף.

למרות שטבעת הנישואים היא אמורה להיות פשוטה ללא שילוב אבני חן או אלמנטים נפרדים, היא יכולה להיות מיוחדת ומקורית. טבעת הנישואין שעיצבה רונית בהתאם לבקשה אישית של הלקוחה שלה, טבעת רחבה יותר עם טוויסט בצורת גל בקצוות של הטבעת.

טבעות נישואין מיוחדות
עיצוב רונית שנהר- טבעת נישואין חלקה בעיצוב אישי

השילוב של טבעת הנישואין והאירוסין על אותה אצבע דורש חשיבה ותכנון של טבעת הנישואין וטבעת האירוסין. אפשר להוסיף גם עוד טבעת שמשתלבת עם שתיהן במשך הזמן. דוגמא לטבעות משובצות באבני רובי ויהלומים שעיצבה דניאל.

טבעות נישואין מיוחדות בעיצוב אישי
עיצוב דניאל אופיר - שילוב של טבעת נישואין ואירוסין

כלות שלא מחמירות על "הכשרות" של טבעת הנישואין ובוחרת בטבעת בשיבוץ יהלומים שאפשר לענוד אותה על אותה אצבע עם טבעת האירוסין והעוצמה של שתיהן ביחד הרבה יותר גדולה, מאשר כל אחת לחוד.

טבעות אירוסין בעיצוב אישי
עיצוב גולדסמית - עיצוב נקי וקלאסי לטבעת יהלום

עיצוב טבעות נישואין תואמות לשני בני/בנות הזוג

את טבעות הנישואין בוחרים שני בני הזוג ביחד שיתאימו וישלימו אחת את השנייה, ויסמלו את את שלמות הקשר ביניהם.

טבעות נישואין תואמות בהשראת אריגים וטקסטיל עדינים. המשחק עם טקסטורות שונות ואווריריות נותן להן מראה ייחודי ויוקרתי.

טבעות נישואין מיוחדות בעיצוב אישי
עיצוב דניאל אופיר - טבעות נישואין תואמות


טבעות נישואין לשני בני/נות הזוג, בעיצוב שונה אך הן מסמלות את החיבור השלם עם אלמנטים משותפים.

טבעות נישואין מיוחדות בעיצוב אישי
עיצוב דניאל אופיר- טבעות נישואין זהות

טבעות נישואין זהות בעיצוב קלאסי ונקי היו ונשארו פופולריות אצל רבים, עם זאת אפשר לעצב אותן עם טוויסט עיצובי בטקסטורה או בגימור של החומר. מאט מול מבריק.

טבעות נישואין מיוחדות בעיצוב אישי
עיצוב רונית שנהר - טבעות נישואין בעיצוב קלאסי ונקי


טיפים נוספים של רונית ודניאל שכדאי לקחת בחשבון בבחירת טבעת הנישואין

1.האם יש משמעות אם הטבעת תהיה מכסף או מזהב?

שני החומרים איכותיים ונעימים, הכול עניין של טעם אישי ותקציב. כמובן שלטבעת זהב יש ערך כספי גבוה יותר, בגלל ערך החומר. יש לקחת בחשבון שכסף נוטה להשחיר עם הזמן ועשוי להיות רגיש לחומרים כמו כלור בבריכה למשל.

2. איך הכי נכון לבחור את המידה של הטבעת אירוסין/נישואין?

הכי נכון לגשת למדוד את האצבע עם מדיד אצבעות. ניתן גם למדוד לפי טבעת קיימת בעזרת אפליקציה כגון Ring sizer

במהלך החיים אנחנו משתנים בעיקר בתקופת הריון/לידה כי יש נטייה לבצקת והתנפחויות ולכן מומלץ להסיר טבעות מאמצע ההיריון עד שהגוף חוזר לעצמו. אם טבעת הנישואין היא חלקה וללא שיבוץ של אבנים, אפשר להתאים את הטבעת למידה החדשה.

3. מה קורה אם פתאום "נמאס" מהטבעת ורוצים לשנות אותה?

הכי כיף שערך הזהב והאבנים נשאר לנצח ובמידה ונמאס תמיד אפשר לגשת לצורף ולהכין מהם משהו חדש. זה תלוי במבנה הטבעת וכמות החומר- כלומר עובי הטבעת. תמיד אפשר למחזר את הטבעת על ידי התכת הזהב ועיצוב מחדש.

4. האם יש טרנדים בטבעות נישואין ואירוסין או שהולכים על העיצוב הקלאסי?

כמו בכל דבר גם בתכשיטים יש טרנדים. כשמדובר על טבעות נישואין ואירוסין שנשארות אתנו כל החיים ואף עוברות מדור לדור, הבחירה הטבעית של הרבה זוגות במודל טבעת יהלום או טבעת נישואין בעיצוב קלאסי ועל זמני.




תודה למעצבות תכשיטים המוכשרות רונית שנהר ודניאל אופיר שעזרו בהכנת הכתבה:

לעמוד האינסטגרם של רונית שנהר https://bit.ly/3jW86fD

לעמוד האינסטגרם של דניאל אופיר https://bit.ly/3ZjbykZ

לגלריית איפור כלות של מיכל אופיר https://www.michalofir.co.il/brides




והכי חשוב שיהיה מזל טוב!

































פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page