top of page
  • תמונת הסופר/תMichal Ofir

המדריך המפורט לבחירת מייקאפ

עודכן: 26 בדצמ׳ 2022


דוגמנית ליאור גלזר איפור מיכל אופיר
צילום רעיה אלטמן איפור מיכל אופיר בחירת מייקאפ למראה טבעי ועור פנים מושלם

הרבה נשים שמתאפרות בוחרות את מוצרי האיפור לפי שיקולים לא נכונים למצב העור.

לאחר שנים רבות ועבודה עם מאות נשים אותן איפרתי והדרכתי הגעתי למסקנה שההעדפות של נשים לגבי שימוש במייקאפ מתחלקות לשלושה חלקים: נשים שלא יכולות לצאת מהבית בלי מייקאפ, נשים "שלא סובלות" מייקאפ ונשים שמעדיפות ללבוש מייקאפ רק בערב או באירועים מיוחדים, כי אין להן זמן להתעסק עם איפור. את הכתבה הזו הכנתי עבור כל הנשים שאוהבות ומעדיפות את המראה הערום והנקי של עור הפנים. "להיות עם ולהרגיש בלי".

הגישה שלי להתאמת מייקאפ פשוטה ונוחה. במספר שאלות שתשאלי עצמך תוכלי לדעת באיזה מוצר לבחור. הגישה המקובלת אצל חלק גדול מהנשים היא לייחס את ההתאמה של המייקאפ למותג של חברה כזאת או אחרת. אני שומעת מלא מעט נשים שפונות אליי את המשפט: "יש לי את המייקאפ של...(מותג כלשהו) והוא לא מתאים/מתאים לי". זוהי טעות נפוצה מכיוון שלכל חברה יש מגוון רחב של סוגים וגוונים שונים. ממש כמו "עור שני". לרוב נהוג לחשוב שאת המייקאפ שלנו אנחנו מתאימות אך ורק על פי גוון העור, זה נכון אבל יש עוד כמה פרמטרים.



התאמת המייקאפ לפי סוג העור

כאשר המייקאפ מונח בצורה נכונה ומותאם לסוג העור המראה שנוצר הוא טבעי, עדין ומחמיא. במקרה שהמייקאפ לא מתאים לסוג העור, רואים את חוסר האחידות: המייקאפ מתייבש ונראה כאילו הוא מתקלף, נקבוביות בולטות, המייקאפ יכול להדגיש את הקמטים ולכן יש לא מעט נשים שאומרות לי שהן מעדיפות ללכת בלי מייקאפ בכלל "כי זה לא נראה עליי יפה".


עור יבש

בין אם זה כתוצאה מגורמים פנימיים, גנטיקה או גורמים חיצוניים ושימוש מוגבר בסבון מקציף לניקוי הפנים, כל אלה מורידים את שכבת השומן על העור, והעור מרגיש ונהיה יבש.

מה עושים:

מזינים את העור בקרם לחות מועשר אשר נספג במהירות בעור ובפריימר עשיר כעשר דקות לפני הנחת המייקאפ, אני ממליצה להשתמש במייקאפ עשיר בלחות בגימור מבריק וזוהר.


canva.com
מייקאפ בגימור זוהר canva.com

עור שמן

עור שמן יכול להיות גנטי או כתוצאה משינויים הורמונליים בעיקר בגיל צעיר.

מה עושים:

נשים בעלות עור שמן לא אוהבות בד"כ קרמים עשירים ומזינים מכיוון שהם גורמים להם לתחושת כובד על הפנים. יחד עם זאת יכול להיווצר מצב שהעור לא מקבל את כמות הלחות וההזנה הרצויה והוא הופך להיות יבש. כתוצאה מייבוש יתר, במיוחד כאשר מדובר בפצעונים ופצעים. שימוש יתר בסבון ובמוצרים שנועדו לייבש פצעים כדי למנוע את השומניות יוצר את הפעולה ההפוכה. ישנם קרמים אשר מאזנים את העור ושומרים על רמת הלחות כך שהמייקאפ מתיישב יפה ולא "מתפוצץ ומתקלף על הפנים"


מיכל אופיר מסבירה על הנחת שימר
מייקאפ בגימור מאט canva.com

במקרה שהעור מאוד שמן בלי תופעות של יובש, עדיף לנקות אותו לפני עם מי פנים מאזנים, להניח קרם לחות נטול שומן ופריימר מיוחד לעור שמן אשר מעניק לפנים גימור מאט. עדיף להשתמש גם במייקאפ בעל גימור מאט ולא מבריק וזוהר. אם יש פצעים בולטים על הפנים עדיף להשתמש במייקאפ במרקם קרם שמתאים גם לעור שמן מכיוון שיש לו רמת כיסוי גבוהה יותר.


מייקאפ במרקם קרמי canva.com

***במקרים של עור יבש, יבש ומגורה, או רגיש אני ממליצה לשמור על שגרת טיפוח אשר מאזנת את העור אצל קוסמטיקאית.


עור רגיל ועור מעורב

בשני המקרים של עור רגיל ועור מעורב, אין צורך בטיפול מיוחד, חשוב לשמור כמובן על ניקוי והזנת העור לפני הנחת המייקאפ.


עור בוגר

השילוב של עור בוגר עם קמטים וקימטוטים ומייקאפ יכול להיות נפלא ויכול גם להדגיש יותר את הקמטים.

מה עושים:

כדי לא ליפול למלכודת שבה מצד אחד יוצרים כיסוי מלא ומצד שני המייקאפ נראה כמו מסיכה, כדאי להשקיע ולהכין את העור בצורה מוקפדת. זה לא רק המייקאפ שיעלים את הכתמים או יטשטש את הקמטים אלא שילוב של טיפוח והזנת העור בקרמים ייעודיים לעור בוגר לפני הנחת המייקאפ. הפריימר הוא אולי המוצר הכי חשוב ויחד עם זאת, זה שהכי פחות שמים לב לחשיבות שלו. בין אם מדובר רק בטשטוש והעלמת כתמים, או קמטים או שילוב של שניהם ביחד, "תיקון העור" עם פריימר לפני המייקאפ ייצור את התוצאה הרצויה. ישנם סוגים רבים של פריימרים אותם ניתן להתאים לפי מצב העור והצורך. במסיכות נספגות אשר יותר עשירות בלחות והזנה, מומלץ להשתמש על בסיס קבוע או לפני אירועים מיוחדים.


עור רגיש

או עור "שלא אוהב מייקאפ" כמו שאני אוהבת לקרוא לו. זה יכול לקרות כתוצאה מרגישות לאחד החומרים, או כתוצאה ממחלת עור כלשהי כמו סבוריאה או רוזיצאה.

מה עושים:

טיפוח העור לפני הנחת המייקאפ צריך להיות במוצרים לעור רגיש נטולי בישום, או מוצרי טיפוח מיוחדים לטיפול בבעיות של עור רגיש.

בחלק מהמקרים אין מנוס, מכיוון שמדובר בתהליך דלקתי ויש צורך לטפל במקור הבעיה אצל רופא עור.

במקרים בהם יש רגישות יתר, נקבוביות פעורות ורגישות לחומרי בישום, אני ממליצה להשתמש בכמות קטנה של מייקאפ או במייקאפ על בסיס מינראלי. במקרים מסוימים דווקא כיסוי עם מוצרים יבשים כמו פודרה עם כיסוי מלא, ייתנו תוצאה טובה יותר.


בחירת המרקם ורמת הכיסוי

בשבילי זה ללא ספק זה החלק הכי חשוב בבחירת המייקאפ!


מייקאפ בעל רמת כיסוי קלילה/ שקופה

יתרונות:

מתאים למי שרוצה כיסוי קליל ושקוף נטול משקל "כזה שלא מרגישים אותו על הפנים"

אפשר להמיר גם מייקאפ ב-BB CREAM. מתאים למי שנמצאת הרבה בחוץ, ובפעילות ספורטיבית ואוהבת להניח את המיייקאפ במהירות עם הידיים.

חסרונות:

פחות מתאים לכיסוי מלא של כתמי פיגמנטציה או כל חוסר אחידות גוון בעור.


רמת כיסוי קלה/בינונית

יתרונות:

למייקאפ בעל רמת כיסוי קלה/בינונית יש יתרון משמעותי שאפשר "לבנות" את המייקאפ על ידי הוספה של שכבה נוספת במידת הצורך שמעניקה כיסוי נוסף ומאזנת את גוון העור ואת מרקם העור. מכסה ומסתיר כתמי פיגמנטציה/פצעונים קלים.

חסרונות:

אני ממליצה למרוח סוג כזה עם ספוגית סליקון לחה או מברשת מייקאפ ולא עם הידיים, דבר שדורש טיפה יותר זמן.


רמת כיסוי מלאה

יתרונות:

מייקאפ בעל רמת כיסוי מלאה מתאים למקרים בהם יש צורך בכיסוי מלא והסתרה של צלקות, כתמים, פצעים אשר מופיעים בצורה בולטת יותר על העור. לרוב הוא מגיע במקרם קרמי ולא במרקם נוזלי.

חסרונות:

המרקם שלו טיפה כבד יותר ויש צורך במריחה והנחה מדויקת ובקיבוע על ידי פודרה.



בחירת הגוון

המייקאפ אמור להשתלב בצורה אחידה עם הצוואר והמחשוף. אם יש חוסר אחידות של גוון בפנים, כמו כתמי פיגמנטציה, עיגולים כהים מסביב לעיניים, או אדמומיות מומלץ לנטרל את חוסר האחידות עם קונסילר מתקן או CC CREAM. ישנן נשים שגוון העור שלהן שונה בחורף ובקיץ. אם זה המצב, תדעי שזה בסדר גמור לקנות שני גוונים שונים של מייקאפ.


 canva.com
גוונים שונים של מייקאפ canva.com

איך מניחים/מורחים את המייקאפ בצורה אחידה?

נתחיל עם הכמות, מהניסיון שלי, ישנן נשים אשר מניחות כמות קטנה וכמעט בלתי מורגשת, ואילו ישנן נשים אשר מניחות כמות גדולה מידי, שגורמת לפנים להראות עם מסיכה.

התחילו עם כמות בינונית, בדרך כלל זאת הכמות שיוצאת מבקבוק עם משאבה או משפורפרת בלחיצה אחת. הניחו את החומר בנקודות על הפנים ואז...מגיע השלב החשוב ביותר, טשטוש והטמעת המייקאפ בפנים. אני אוהבת להניח את החומר על הפנים ואז לטשטש, במקום להניח ישירות על הספוגית או המברשת. כך או כך חשוב להקפיד על מריחה אחידה בטפיחות עדינות. הכי חשוב לרדת במריחה מתחת לקו הלסת כדי שלא יוצר מצב של הבדל בין הפנים לצוואר.


דוגמנית ליאור גלזר איפור מיכל אופיר
מברשות להנחת מייקאפ canva.com

ספוגיות להנחת מייקאפ canva.com


בהכנת הכתבה עזרו:

לילך ברק ראובני קוסמטיקאית. ניתן לרכוש אצלה תכשירים בהתאמה כולל מקדם הגנה באבקה שאפשר מעל האיפור.



אתרים מומלצים לקניית מייקאפ ומוצרי טיפוח

עדה לזורגן

למתנה קטנה ממני תוסיפו קוד קופון- 555



מייקאפ מינרלי של חברת מינרז

למתנה קטנה ממני תוסיפו קוד קופון- 555



מוצרי טיפוח להכנת העור על בסיס טבעי של חברת INES




רוצה לדעת עוד על סדנאות האיפור בשיטה שלי?



פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page