top of page
  • תמונת הסופר/תMichal Ofir

איך לבחור את התאורה הנכונה לאיפור בבית?

עודכן: 26 בדצמ׳ 2022

מה התאורה הכי נכונה לאיפור? ולמה כשמתאפרים בבית ויוצאים החוצה הדברים לפתע נראים אחרת?

שאלות נפוצות אצל הרבה מאוד מלקוחותיי, החלטתי לפנות למעצבת הפנים איילת עפגין https://www.ayeletafgin.com/ שתעזור לכן לתכנן את פינת האיפור הביתית.


אז בואו נתחיל...

פינת איפור עם תאורה canva.com
פינת איפור עם תאורה canva.com

מה זו בעצם פינת איפור? והאם כל חלל יכול לשמש בבית כפינת איפור?

ניתן ליצור פינה בכל מקום בבית בתנאי שיהיו בה: מראה, משטח עבודה, מקום אחסון , תאורה וכיסא/ שרפרף לאוהבי האיפור בישיבה.

אנשים אוהבים למקם את פינת האיפור בחדר שינה, חדר ארונות או אמבטיה. אם נחשוב מחוץ לקופסה, למה בעצם שלא נמקם את הפינה בכל מקום בבית. תחשבי על זה, למעשה פינת איפור אינה מצריכה שטח גדול למעט העובדה שהיא עומדת בארבעת הפרמטרים.


פינת איפור בחדר השינה canva.com
פינת איפור בחדר השינה canva.com

אני כמאפרת נחשפת לקהל הצעיר ולאינספור של בנות-עשרה אשר הופכות להיות צרכניות איפור/ אוהבות איפור. האם כשאת מתכננת בית את שמה דגש על פינות איפור ביתיות? בשלב הראשוני בתכנון בית בין אם זה חלל אחד או כל הבית, אני מתחילה לתשאל ולגבש פרוגרמה לגבי הרצונות והחלומות של בני הבית. בשלב הפרוגרמה שהוא התשאול והאבחון אני מבררת אודות בני הבית פרטים רבים וגם על אהבתם והעדפותיהם כלפי איפור. לדוגמה: האם אתם אוהבים להתאפר? מתי, כמה, היכן אתם אוהבים להתאפר? אתם מתאפרים בעמידה? בישיבה? האם תרצו לשים דגש לפינה כזו בבית? בעזרת השאלות, אנו מגבשים ומגדירים את הרצונות והחלומות שלהם.



מה התאורה הכי נכונה לפינת איפור? תאורה האידיאלית לאיפור היא תאורת יום. בהתחשב בעובדה שאנו מתאפרים בכל שעות היום ובכל עונות השנה, אנו זקוקים לתגבור של תאורה מלאכותית.



אנחנו המאפרים נעזרים בתאורה היקפית בצורת רינג (טבעת) שעומדת על חצובה.

איך את מציעה ליצור תאורה שתיתן את אותו אפקט שתהא מעוצבת ומותאמת לחלל הביתי?

אכן, הרינג יוצר תאורה היקפית אשר מפזר את האור באופן שווה. מאחר ופני האדם אינם שטוחים, החלק העליון של הפנים מטיל צל על החלק התחתון לכן יש לייצר תאורה שתכסה את כל פינת האיפור בצורה היקפית ( מלמעלה ובצדדים). כך ניתן להאיר את הפנים של האדם מכל הכיוונים, בצורה היקפית ובאופן שווה.

ניתן להשתמש בתאורת רינג קטנה אשר עומדת על חצובה, גם בפינת האיפור שלכן.


תאורה שולחנית canva.com
תאורה שולחנית canva.com

האם צריך להחליף את כל התאורה או רק להוסיף לתאורה קיימת?

ניתן לרכוש בחנויות תאורת לד שהיא גם חסכונית וגם מפיקה אור באופן מיטבי, בה ניתן יהיה לראות את הפנים וגווני האיפור באופן מחודד. הנורות חייבות להיות איכותיות. כיום ניתן לתכנן מראה המשלבת גוף תאורה היקפי בין אם הוא נייח ובין אם הוא נייד, במידה ותרצו בעתיד לשנות את מיקום הפינה בבית. כמובן שהכול תלוי תקציב.



מה אנו צריכים לדעת לפני שבוחרים תאורה מיטבית לאיפור?

ישנם מספר פרמטרים שיש להם גורם השפעה לתאורה המיטבית. תאורה נכונה ומיטבית מתחילה ראשית במיקום גופי התאורה. רצוי שהתאורה תמוקם מעל המראה ומצדיי המראה. אם אין אפשרות, העדיפות הראשונה היא משני צדיי המראה. מאחר ומיקום התאורה מעל גובה הפנים, יש להתייחס לגובה בני הבית ולעובדה בין אם מתאפרים בישיבה או בעמידה. פרמטר נוסף הוא בחירת נורות חלביות איכותיות המונעות סינוור, לצבע האור (טמפרטורת קלווין) ומסירת הצבע (CRI ).

פרמטרים אלו יפיצו אור שוטף שיראו בנקל פרטים באופן מיטבי.



דיברנו רק על התאורה, אבל מה קורה שיש צורך במראה מגדילה? ישנן מראות מגדילות, אשר ניתן להניח אותן על השולחן וכאלה שאפשר לחבר אותן למראה או לקיר. יש היום גם מראות רגילות/ מגדילות בתוספת אור היקפי.



הרבה פעמים את מתאפרת בבית ואז יוצאת החוצה והדברים נראים אחרת... מדוע?

כמעצבת חשוב לי להתייעץ עם יועצי תאורה על מנת לתת מענה וליווי מקצועי ללקוחותיי משלב התכנון ועד ההתקנה.

בקשתי מסימונה יועצת התאורה מא.ב אדיסון בע"מ

ומפאר יועץ התאורה מטריינדלייט- חנות לאביזרי תאורה שיאירו לנו כמה עובדות בנושא.


סימונה, תעשי לנו סדר. מהו צבע אור (טמפרטורת קלווין)? אור חם? אור קר? מקדם מסירת צבע (CRI )? וכל מה שביניהם.

סימונה: "הנורות שמשתמשים בהן חייבות להיות איכותיות והפרמטר החשוב ביותר לרכישת נורה הוא מקדם מסירת הצבע CRI . האור הנכון לאיפור הוא אור השמש כי השמש מחזירה מאה אחוז מספקטרום הצבע כך שאנו רואים את הגוון האמיתי בתאורה לא טבעית. אנו מבקשים שהאור החוזר מהמנורה יהיה CRI>85 כדי שנראה בדיוק את כל הספקטרום של גווני האיפור. גווני האור נמדדים בטמפרטורת קלווין, מדד המסומן בעטיפת הנורה באות K.

צבע האור שבדרך כלל נבחר על ידי המעצבים הוא K=4000

צבע אור הנמצא בסקאלה בין האור החם לקר".



פאר מהו הטיפ שלך לתאורה ביתית המתאימה לאיפור?

פאר: "בבחירת גופי תאורה צבעוניים בעיקר כאלה העשויים זכוכית, יש לקחת בחשבון שצבע גוף התאורה משפיע על גוון האור המופץ בחדר."



ואם כל זה עשה לכם חשק לתכנן או להוסיף גופי תאורה ניתן להתייעץ ולרכוש אצל יועצי התאורה.

לינדה, פאר והדר https://www.trendlight.co.il/


2,139 צפיות0 תגובות

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page