top of page
  • תמונת הסופר/תMichal Ofir

מאכלים שכדאי לאכול לפני החתונה וביום החתונה

מזל טוב את מתחתנת, ההכנות בעיצומן, מלא פגישות עם ספקים, רשימת מטלות הקשורות בתכנון החתונה וההתרגשות בשיא. התהליך של תכנון החתונה מהנה ומרגש אך לעיתים הוא מלווה גם בלחץ ובמתח ולעיתים במקביל לתקופה לחוצה בלימודים או בעבודה.

המשמעות של אכילה נכונה ומאוזנת הכרחית לשלווה ורוגע, וזאת הסיבה שביקשתי מהנטורופתית ומלווה לבריאות ואיזון טלי בן הרוש https://bit.ly/3Mcy8qS לתת לנו את הכלים הנכונים שנוכל להיות באנרגיה גבוהה, שמחה ושקט עם תזונה נכונה בתקופה שלפני החתונה וגם ביום החתונה עצמו.


צילום ערן אלרגנט איפורמיכל אופיר
מה כדאי לאכול ביום החתונה

הגורמים העיקריים שגורמים לבטן להיות נפוחה

תזונה לא מאוזנת גורמת בין היתר לנפיחות וחוסר נוחות בבטן

כתוצאה מהלחץ והתרגשות יש כלות שמתהפכת להן הבטן, או שאין להן תאבון או ההיפך יש אכילה לא סדירה בתקופה הלחוצה לפני החתונה.


כתוצאה מאכילה לא מסודרת שגורמת ליציאות לא סדירות/עצירות יכולה להיות תחושה של נפיחות ואי נעימות בבטן.

זה נשמע קשה ומסובך אבל תוספת של ירקות טריים בכל ארוחה, מעבר בהדרגה לדגנים מלאים ואכילת סלק אחד ביום יכולים לסייע לבעיה.


הכנות לחתונה

רגישות למזון

לפעמים אנחנו אוכלות מזון בריא ועדיין יכולה להיות לנו איזה רגישות למזון, התייעצות עם נטורופתית ובדיקות דם מקיפות יפתרו את הנושא. לאחר שמורידים את המזון אליו רגישים מהתפריט הכל נראה אחרת.


חוסר בנוזלים

נוזלים ניתן לקבל ממים, חליטות צמחים, ירקות טריים, שייקים ומיצי פירות וירקות טבעיים.

לשתיית נוזלים נכונה יש השפעה גם על עור הפנים ועל רמת האנרגיה.

לא סתם אומרים שמים זה טעם החיים ((:



חוסר בפעילות גופנית

לפעמים נראה שאין לנו מספיק שעות ביום שנוכל להוסיף אליהם גם פעילות גופנית, אם את לא נוהגת לעשות פעילות גופנית על בסיס קבוע, זה בדיוק הזמן להתחיל. פעילות גופנית יכולה להיות כל דבר שאת אוהבת ומתחברת, הליכה, ריצה, ריקוד, פילאטיס, שחייה העיקר שתאהבי את מה שאת עושה. זה גם ייתן לך דרייב להמשיך אחרי החתונה. פעילות גופנית משחררת אנדרופינים שמסייעים למצב רוח טוב ולסירקולציה תקינה של הדם וע"י כך תפקוד תקין של האיברים והעיכול שלנו.



שינה

לשינה יש השפעה הרבה יותר גדולה ומשמעותית על התהליכים הקורים בגוף וגם על מערכת העיכול. למשפט "שנת יופי" יש באמת השפעה על עור הפנים ועל תהליכי העיכול ובאופן עקיף גם על הבטן השטוחה.


אז בעצם ברגע שמאזנים את הנקודות שטלי שמה עליהם דגש זה יכול לסייע ועל ידי כך הבטן תהיה יותר קלילה ולא נפוחה לקראת החתונה. אבל ומה קורה כשאין זמן לאכול או לישון באופן סדיר?

יש כמה דברים קטנים שאפשר לעשות גם אם אין זמן, הכול בשביל לשמור על בטן רגועה ורמת אנרגיה גבוהה.

איך לשמור על אנרגיה לקראת החתונה

תחליפי כוס קפה אחת ביום בשיק פירות או ירקות טרי

מה כדאי לאכול לקראת

תעברי למים בטעמים שונים במקום משקאות מוגזים וממותקים

תזונה נכונה לקראת החתונה

מדיטציה/ מיינפולנס או נשימות

את זה אפשר לעשות בכל מקום. קחי לך חמש דקות כמה פעמים ביום, שימי מוזיקה מרגיעה ותתרגלי נשימות. אפשר לעשות את זה בזמן נסיעה ברכבת, באוטו או בזמן שתיית הקפה, במקום להסתכל בנייד למשל (:

אם אין זמן לעשות ספורט באופן קבוע, מספיק שתעלי במדרגות במקום במעלית. זה כבר מספק עלייה קטנה של הדופק ומאיץ את זרימת הדם. גם טיפולי מגע מאוד עוזרים כמו שיאצו, רפלסולגיה או עיסוי משחרר.



מה כדאי לאכול ביום החתונה עצמו

יום החתונה שלך הוא אחד הימים החשובים בחייך, ואת רוצה להיראות ולהרגיש במיטבך. אחת הדרכים להבטיח שיש לך את האנרגיה והכוח שאת צריכה היא לשים לב למה שאת אוכלת.

חלק מהכלות לא מסוגלות לאכול מרוב התרגשות והבטן מתהפכת ובוחרות לא לאכול, מה שלא כדאי. טלי ממליצה על מזונות קטנים שמספקים אנרגיה וארוחת חלבון עשירה בבוקר או בצהריים שמשביעה ולא מנפחת את הבטן עם עדיפות לחלבון וירקות. לאוהבות סושי זה פתרון קליל וטעים. לא כדאי להכביד באכילת פחמימות שהבטן לא תתנפח.

את ארוחת הבוקר מומלץ לפתוח עם ארוחה עשירה בחלבונים ובירקות ודגנים מלאים במקום לחם לבן, בורקסים ועוגות למיניהם.


מה כדאי לאכול ביום החתונה

שתיית מים

שתייה של מים חשובה בכל יום אבל ביום של החתונה הרבה יותר, במהלך הערב תשתי אלכוהול ואנחנו לא רוצים שתגיעי למצב התייבשות, לכן כדי לשמור על רמת נוזלים מאוזנת תתחילי לשתות מים עד לשלב של ההתארגנות של איפור ושיער והשלב שבו את לובשת את השמלה. ריצה לשירותים במהלך הצילומים בשטח עם השמלה זה לא דבר כייפי במיוחד (:

אני כן ממליצה על בקבוק מים שיהיה איתך במהלך הצילומים במיוחד בקיץ שישמור על רמת הנוזלים ולא תתייבשי. לא לשכוח קש כמובן (:


כמה מים כדאי לשתות ביום החתונה

לקראת האירוע אם יש כוונה לשתות אלכוהול מומלץ לאכול משהו קטן לפני החופה כדי שיהיה משהו בקיבה. מאכלים מרוכזים שאפשר לאכול אותם בביסים קטנים שלא יהרסו וילכלכו את הפנים ואת האיפור. או לחתוך את האוכל בסכין ומזלג לחתיכות קטנות.



מה כדאי לאכול לפני החתונה

חתונות שישי

בחתונות שישי שעת ההתארגנות מתחילה מאוד מוקדם ולא תמיד יש תאבון לארוחת בוקר מזינה, טלי ממליצה לשתות רק כוס קפה קטנה בבוקר, מאחר וקפה הוא גורם משתן. מכיוון שכמעט אין זמן לנוח ולאכול לפני קבלת הפנים, חשוב שתאכלי מזונות עשירים בשומן וחלבון. אם את ממש לא מסוגלת להכניס משהו לפה, גם חטיף בריאות ללא סוכר, פירות יבשים, שקדים ואגוזים ( רק לא לשכוח לקחת קיסם שיניים או חוט דנטלי), פירות טריים חתוכים, כמו תפוחים, ענבים, אננס. שייקים של פירות או ירקות שיעניקו תחושת שובע. בכל מקרה לפני שאת מתחילה לשתות אלכוהול חשוב לאכול משהו מהאוכל הטעים שיש בקבלת הפנים.


שתיית מים

טלי ממליצה להתחיל לשתות ממש עם ההשכמה, כדי לתת לגוף את כמות הנוזלים הדרושה, עד לשלב שבו את לובשת את השמלה. ולא לשכוח לקחת בקבוק מים עם קש לצילומים.


אכילת פירות טריים בבוקר החתונה

מזל טוב!

































פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page